måndag 4 januari 2010

I morgon bär det av till sjukhuset igen med lillan, hon ska på ögonundersökning.. Ingen rolig upplevelse för henne men vad ska man göra? Bara att bita ihop som mamma och pappa det, fast det gör så himla ont i oss. Tror egentligen det värsta för henne är att man håller fast henneför det gillar hon inte! :)
***
Pratade med Maggan inom hemsjukvården idag om att Alma beter sig konstigt när hon äter från mig.. Hon sätter väldigt ofta i halsen och när hon gör det så blir hon borta ett tag, jätte hemsk situation.. Så nu skulle hon ta upp detta med läkarna för hon börjar bli lite inne på vårt spår att det kanske inte är riktigt normalt..
Provade även med flaska i helgen men hon satte i halsen även med den.. Så nu sondar vi mest hela tiden fram till dess att de säger något annat..
Däremot så sa jag till Maggan att vi nog nu i fortsättningen provar med flaska istället.. Det har blivit så himla många hemska situationer vid bröstet så jag är mest bara orolig när hon ammas och så ska det ju inte vara... I helgen när vi provade med flaskan så fick hon bara i sig 10ml sen somnade hon och jag känner att har hon så svårt med flaska som är betydligt lättare att suga ur än ett bröst, ja, då provar vi det istället.. Vi kan prova bröstet senare också...
***
Kram

1 kommentar:

  1. Hej Alma, och tack för ditt fina tips om present till min hårt prövade väninna.

    Jag hoppas verkligen det löser sig med maten till lillan för er, och med ögonundersökningen.

    Förstår att det är jobbigt för en mamma när det gör ont i en, men tänk ändå på att ni är världens bästa föräldrar till en efterlängtad liten tös!

    Kram Tovalisa

    SvaraRadera

Alltid lika kul att läsa era hälsningar till oss!

♥ Kram ♥