lördag 21 februari 2009

Efter ytterligare någon vecka ringde Dr A upp mig igen och berättade att jag hade den "bra" sortens mola och det var så skönt att höra! Detta innebar att jag "bara" skulle få ett halvårs graviditetsförbud istället för ett år.
Lungröntgen kom tillbaka och den var också helt normal, så jag såg äntligen slutet på denna resan.
Men efter några dagar ringde Dr A igen och berättade att hcg halten inte sjönk som den skulle så jag behövde göra ännu en skrapning!

Den här gången var det inte lika jobbigt som den första, jag visste ju på ett sätt vad som skulle hända. Men det är klart att jag inte tyckte att det skulle bli roligt.. Pappa körde mig dit, för då behövde sambon inte ta mer ledigt ifrån jobbet, utan han kunde hämta mig efteråt istället.
Precis innan jag skulle in för skrapningen sa den ena sköterskan: - Du är en sån reklamation du... Ha ha, så innan jag somnade skrattade jag!!
Den här gången sov jag länge! Vilken skillnad! Jag mådde hur bra som helst när jag vaknade och jag kunde nästan åka hem med en gång. Inga smärtor eller någonting.

*****

Kram Alma


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika kul att läsa era hälsningar till oss!

♥ Kram ♥