torsdag 19 februari 2009

Positiva beskedet

Under de följande två veckorna började jag känna på mig att jag var gravid.. Hade bara en "känsla" av det. Gjorde några gravtester som var negativa, men jag kände på mig att jag bara testat för tidigt..
Efter ca 14 dagar kom det lite lite brunt blod i trosan och då var jag snabbt in på toan och gjorde ett test till.. Visst var det positivt!!
Lyckan var helt total! Första försöket med pergotime och det tog sig! Ringde till mödravården och jag fick en tid till inskrivningssamtalet, bara några veckor efter. Här hade de delat in den första inskrivningen i två delar så det var därför jag kom in så tidigt..

Sambon behövde inte följa med på det första, utan det var viktigare att han kom med på det andra.. Jag fick massor av broschyrer och bm tyckte inte jag behövde fylla i lappen om alkoholvanor, cigarett förbrukning, jag hade ju en "guldklimp" i magen.. ( Hade såklart berättat snabbt om min historia) Fick en ny tid på onsdagen i vecka 11 för den andra delen av inskrivningen..

Vecka 11 närmade sig med stormsteg, hade inte så jätte mycket symtom på att jag var gravid. Svullen mage, ont i nedre delen bak i ryggen och ju närmare vecka 11 jag kom ju mer huvudvärk började jag få... Försökte hålla mig ifrån både kaffe och värktabletter, men tillslut gick det inte... I slutet av vecka 10 började jag dagen med både kaffe och värktablett, tur att jag snart skule till bm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid lika kul att läsa era hälsningar till oss!

♥ Kram ♥