lördag 11 juli 2009

Å regnet det bara öser ner... Vilket väder vi har drabbats av! Första semester veckan har inte börjat något vidare bra ur vädersynpunkt precis. Men vad gör väl det när man kan shoppa och vara inne och pyssla egentligen :)

Upplevelsen från i Onsdags har inte lagt sig ner riktigt än, blir fortfarande helt uppspelt när någon frågar mig hur det var.. :) Det är verkligen en helt oförklarlig känsla som infann sig hos oss, allt blev så himla verkligt.

Jag tror jag missade att säga att moderkakan ligger i framväggen en bra bit från "öppningen" så det var ingen fara. H*n vägde 164 gram så det är inte konstigt att jag inte känner så mycket än, bm trodde att om ungefär 3 veckor skulle det börja kännas på riktigt. Sen tror jag mig ha läst att om man har moderkakan i framvägg så blir det som en "stötdämpare" och det kan också göra att man känner av det lite senare.. Så det fladdret jag känner ibland kan nog vara något annat ändå, men man kan ju aldrig veta..

En annan sak som förbryllar mig är att i Onsdags var jag ju i vecka 17+4 och att bf är den 11 december.. När jag skulle ändra räknaren här brevid så var jag tvungen att ta att bf var den 12 december, för att få 17+4.. Inte det största problemet i världen iofs men jag undrar om någon av dem har en annan räkning. Barnet kommer ju när det kommer ändå oavsett vad det står i några papper, men det är allt lite konstigt tycker jag..


*****


Kram

2 kommentarer:

  1. Ja trist väder, men då får man som du skriver, pyssla å dola :)

    Hihi förstår den känslan :)
    Det är ju så underbart å få sett det lilla livet i magen så man får det bekräftat att det faktiskt är en bebis där inne å inte bara massa gas :D

    ha det bra
    kraam

    SvaraRadera
  2. Härligt med de första buffarna, vi njuter fortfarande av alla buffar, det är så fantastiskt!

    SvaraRadera

Alltid lika kul att läsa era hälsningar till oss!

♥ Kram ♥