söndag 23 augusti 2009

Söndag igen och nu är man inne i en ny vecka! Magbilderna från igår kommer in under veckan, kameran är nere och jag måste redigera bilderna och just nu så orkar jag inte det.. :)

Helgen har varit lugn, var ute lite igår och kollade läget med livet utanför våra fyra väggar..Åkte på en samlarmässa och var inne i en affär med massor av inredningsprylar. Lyckades hålla i pengarna så jag hade det mesta med mig hem igen. På kvällen var vi hos några kompisar och åt grillat och "lekte" lite. Skitkul! Magen höll så någorlunda lugn och det var så skönt!

Idag har vi haft besök av svägerskan och hennes familj. Det första hennes son frågade mig var:
- Var är bebisen
- I magen svarade jag.
Då la han sig försiktigt i mitt knä och lyssnade med örat mot magen..
-Jag hör inget.
-Den sover nog nu, sa jag.
:)

Så himla gulligt! Han är jätte intresserad av bebisen och frågar om allt möjligt.. Dessutom är han helt säker på att det är en tjej och nåde en som säger annat! Då säger han med bestämd röst att det ÄR en tjej.. Oki oki får vi svara.

*****

Kram

2 kommentarer:

  1. En liten myt om hur man tar reda på vilket kön en bebis i magen har:

    "Få ett ”expertutlåtande” från en liten pojke i din omgivning. Om han intresserar sig för din mage är det en flicka. Om han ignorerar den, så kan du räkna med en pojke."

    Han kanske har rätt *ler*.. Snart har du bara 100 dagar kvar..

    SvaraRadera
  2. Spännande att läsa om din historia! Jag är 4 dagar före dig efter 9 IVF/FET.

    Jag har också haft massor med sammandragningar och för min del var det en UVI i början som höll på att orsaka en katastrof. Hoppas du har kollat att du inte har en? Har man mycket sammandragningar bör man bli kollad hos läkare också för att se att livmodertappen mår bra.

    Lycka till!

    SvaraRadera

Alltid lika kul att läsa era hälsningar till oss!

♥ Kram ♥