torsdag 17 september 2009

Inlagd

Ja, ibland blir det inte som man tänkt sig... Åkte ju in på tisdagen på Ul och efter det hade jag tid på spec.mödravården. Läkaren jag träffade denna gången tyckte att jag kämpat nog nu och sjukskrev mig i två veckor framåt.. Fick nämligen en tid för ett nytt Ul för bebisen var lite för liten.. Ca 20 % men det var inget att oroa sig för tyckte hon, först skulle vi se hur stor den blivit på två veckor. Sambon är alltid lika orolig för att jag ska få havandeskapsförgiftning så han ifråga satte om inte jag kan ha det.. Men läkaren sa att mina tidigare prover inte visat något sånt så det trodde hon inte.. Sambon sa att jag kanske hade fått det de senaste dagarna.. Då sa läkaren att de skulle ta ett blodtryck på mig innan jag gick därifrån.. Så en bm kom och tog det på mig och det var såklart högt.. Sen visade det sig att jag hade äggvita i urinen också.. Läkaren hämtade mig igen och sa att det enda vi kunde göra nu var att lägga in mig.. Så nu är jag på obestämd tid inlagd på sjukhus.. Jag har fått blodtrycksmedicin men trycket ligger fortfarande ganska högt tyvärr.. Just nu är det bara att avvakta och hoppas på att bebisen och jag mår bra annars finns det inget annat än att du ut den. Åhh!! Jag hoppas så att den stannar jättelänge i magen! Jag ligger gärna inne på sjukhuset bara jag vet att det går bra!! Håll tummarna för oss nu!
*****
Kram

2 kommentarer:

  1. Håll dig nu där inne lilla bebbe. Inte komma ut ännu, var därinne där det är varmt och gott. Åh, jag håller alla tummar jag kan för er! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen inte att det är någon havandeskapsförgiftning på gång eller liknande så att bäsen stannar kvar därinne länge till!

    Skickar över en kram!

    SvaraRadera

Alltid lika kul att läsa era hälsningar till oss!

♥ Kram ♥