tisdag 8 september 2009

Ska man eller ska man inte.. Ska man eller ska man inte... Det är många frågor nu angående denna influensa.. Jag önskar så att jag får influensan nu och att jag inte blir speciellt sjuk, för då vet jag att jag inte behöver ta vaccinet.. Men det lutar nog åt att jag tar vaccinet ändå.. Har ju både astma och är gravid så om jag skulle få influensan så är ju risken ganska stor ändå att jag blir riktigt sjuk och det kan ju faktiskt skada barnet mer... Men det är svårt! Hur tänker ni?

Annars är det ungefär som vanligt, mycket sammandragningar på natten som gör att jag inte kan sova och jag är såklart super trött hela dagarna.. Men det är väl bara att vänja sig, kan tänka mig att sömnen inte blir så mycket bättre när vi får en bebis heller ;)

Nästa tisdag är det dags för ultraljud igen och det ska bli spännande att se den lill* igen, efter det ska jag träffa läkaren på spec.mödravården för att se om de har hittat något som gör att jag får alla sammandragningar..


*****


Kram

2 kommentarer:

  1. Skulle jag varit dej skulle jag tagit vaccinet. Det könns säkrare än att ev bli sjuk, eftersom du både har har astma och är gravid. Kul med ultra ljud igen, men nu har den väl blivit så stor att det kan vara svårt att se hela på en gång?
    Hoppas den stannar kvar så länge som möjligt pga av alla sammandragningarna. Den kanske inte kommer tidigare ändå. Min kompis var fixerad redan två månader innan bf och vi trodde den kunde komma lite tidigare men han kom inte förrän en vecka efter.
    Ha det bra.
    Ida

    SvaraRadera
  2. Tack för dina tankar!!

    SvaraRadera

Alltid lika kul att läsa era hälsningar till oss!

♥ Kram ♥