tisdag 22 september 2009

Än så länge är bebisen kvar i magen men helgen blev en pärs.. Lördagen såg väldigt lovande ut med ett tryck på 122/88 vid lunch tid.. Vi var super glada och nöjda.. Däremot runt 8 tiden på kvällen så fick jag så himla ont i magen! Visste inte vad som hände, jag kunde varken stå eller sitta.. Fick ringa hit barnmorskorna och då bev det fart på dem.. Blodtryck, blodprov och ctg kurva var snabbt på plats.. Blodproverna visade inget, ett av proven var på väg uppåt men det var inget farligt i då läget.. Ctg kurvan visade att jag hade sammandragningar var 5:e minut men barnet verkade ändå må bra.. Efter två timmar började allt att lugna sig igen och sammandragningarna avtog utan att de gav mig bricanyl. Däremot tyckte de det var lika bra att ge mig kortison för att barnets lungutveckling ska utvecklas lite snabbare..
Igår var barnet väldigt lugnt så då började den oron istället.. Sov mest hela tiden när de försökte hitta en bra kurva.. Tillslut fick jag gå ner till förlossningen där de har en annan apparat för att få en bra kurva till läkarna.. Sov nästan hela tiden då med men vi lyckades väcka den tillslut med kall saft och vatten.. Så kurvan blev godkänd tillslut..
Imorse skulle jag iväg och kolla navelsträngsflöde och fostervatten.. Bebisen rörde allt på sig och hon tyckte den såg pigg ut.. Flödet och fostervatten var bara bra än så länge.. Sen var det dags för den dagliga kurvan och då minsann var det fart på bebisen igen, det ville den inte göra idag och jag var jättenöjd.. :) Sen har jag känt den mer idag så den kanske bara behövde vila sig efter pärsen i helgen den med...
*****
Kram

2 kommentarer:

  1. Härligt att höra att bebisen håller sig kvar inne i värmen och att ni båda har klarat er helskinnade efter helgens pärs.

    Nyfunnen styrka och livsglädje från Västerås!

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen den stannar kvar ett tag till. Och att du blir bättre snart, ingen kul att behöva vara på sjukhus. Ha det så bra och hälsa maken.
    Kram Ida

    SvaraRadera

Alltid lika kul att läsa era hälsningar till oss!

♥ Kram ♥