lördag 19 september 2009

Ja, här är det sig likt.. Blodtrycket är fortfarande för högt och det är det de försöker få bukt med.. 170/107 hade jag i morse och det är ungefär där jag legat sen i tisdags.. Fick en starkare dos igår men blodtrycket hölls sig inte nere ända tills i morse ändå.. Hade 2+ på stickan för äggvita i urinen i morse också så nu ska jag återigen samla allt urin som jag kissar på ett dygn.. ett himla sjå kan jag lova.. :)
Jag har också nu börjat blöda mycket lätt, näsan, läpparna och tandköttet.. Pratade med läkaren om det men det var de inte så oroliga för.. Trodde mer det beror på graviditeten än på något annat.. Jag tror mer på biverkning jag, på tabletterna jag äter, för det började i samband med att jag fick dem..
*****
Kram

5 kommentarer:

  1. Men oj! Det här var oroväckande läsning!
    Det låter ju himla konstigt att de sätter blödningarna i samband med graviditeten om de börjar med medicinen.

    Ta ordentlig hand om er!

    SvaraRadera
  2. Usch, vad jobbigt! Hoppas att de får ordning på blodtrycket snart.

    SvaraRadera
  3. Läskigt att börja blöda i munnen och näsan... Men mediciner kan ge alla möjliga biverkningar, I know. Skickar goda tankar från Västerås och hoppas att saker ordnar sig snart för dig och att allt går bra med bebben. Kramar!

    SvaraRadera
  4. Kan tänka mig att det jobbigt att vara på sjukhuset, så kände jag iaf när jag var inlagd. Jag försökte tänka på att nu är jag på det bästa stället där jag kan få all hjälp jag behöver!
    Jag tänker på er båda!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Oj! Här har det varit dramatiskt sedan jag läste sist jag läste. Lycka till och hoppas blodtrycket går ned och du slipper ut snart. Hoppas också det tar lååång tid innan bebisen behöver titta ut, men även om det sker nu har du gått långt nog för att det absolut, absolut oftast inte ska vara någon fara alls.

    SvaraRadera

Alltid lika kul att läsa era hälsningar till oss!

♥ Kram ♥